Subject: Vs: PRESS: Postimees küsib
From: "Kristi Sarap - RA" <[email-masked]>
To: Viktoria Žigulina <[email-masked]>
Date: Tue, 5 May 2026 09:36:10 +0300

Tere, Viktoria!

Ravimiameti poolt vastab järelevalveosakonna juhataja Liis Prii.

"Arst kirjutab ravimeid välja patsiendi ravimiseks vajalikus koguses -
selleks võib olla ka üks tablett. Kui see kogus erineb ravimipakendis
olevast ravimi kogusest, annab apteeker enamasti lähima suurusega
ravimipakendi (nt arst kirjutab välja 28 tabletti, aga pakend on 30
tabletti). Erandiks on narkootilised ja psühhotroopsed ravimid, mille
puhul ei või apteeker väljastada ravimit suuremas koguses kui arst on
määranud.
Apteegil ei ole keelatud ravimit pakendist välja lugeda, st apteeker võib
pakendist võtta ravimit täpselt sellises koguses nagu arst on määranud,
selle ümber pakendada ja väljastada. Erandkorras seda võimalust
kasutatakse (näiteks tarneraskuste korral, kui ravimit ei jätku või
asenduseks on saadud tavapäratult suured pakendid). Pigem on see aga
töömahukas ning kõik sellega kaasnevad kulud jäävad apteegi kanda
(pakendis üle jäävad tabletid lähevad enamasti mahakandmisele,
väljaloetavad ravimid tuleb sobivalt pakendada)."

Ikka head
Kristi Sarap
Ravimiameti kommunikatsiooninõunik
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
  _____

Saatja: Viktoria Žigulina <[email-masked]>
Saadetud: esmaspäev, 4. mai 2026 10:19
Adressaat: [email-masked]
<[email-masked]>
Koopia: Kristi Sarap - RA <[email-masked]>
Teema: PRESS: Postimees küsib

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!
Meile kirjutas lugeja, kelle sõnul väljastati talle retsept seitsme
tableti peale, kuid ta ei saanud neid Tallinna apteekidest kätte, mistõttu
muudeti retsepti.
Palume teid kommenteerida:

*

	Kas Eestis saavad arstid välja kirjutada ravimeid ka üksikute
tablettidena? Kui jah, siis millistel juhtudel see on võimalik ja milliste
ravimite puhul seda tehakse?
*

	Kas apteegid saavad ravimeid müüa ka üksikute tablettide kaupa?

Ette tänades,

Viktoria Zigulina

Rus.Postimees ajakirjanik

 <mailto:[email-masked]>
[email-masked]